Sunday, March 14, 2010

Rainbow St, Amman, Jordan 2009 1شوية احاسيس

بدأت احس بأن الدنيا كده ايه زحمة وزيطة مش عارف ممكن اعمل في دنيتي اللي مش باينلها اول من آخر
وبقول مرات لنفسي يارتني كنت شخص تقليدي وعايش حياة تقليدية سخيفة ...... وأهو والواحد على الاقل كان هايكون مستريح معنديش احلام معنديش حاجات طول عمري نفسي اعملها وتكون جديدة
بس ارجع واقول انا مبسوط وانا كده
اهو كده ده هاموت واعرفه وانا مبسوط ليه ؟! وعلشان ايه ؟! وايه اللي انا بعملة في حياتي ؟! وايه اللي انا عايزة ؟! ايه اللي بحبه؟! وايه اللي بيبسطني؟! وايه اللي بيعجبني؟!
يمكن اكون عارف بس خايف اعرف او مش عايز اعرف ، على فكرة انا اكتشفت اني جبان جدا مع نفسي
ممكن اكون قدام الناس جامد ومسيطر على مشاعري وكله عادي والدنيا كوووول
هي ايوة الدنيا كول بس بنت ستين كلب وانا بحبها كده :)
التجربة اللي انا عشتها الفترة اللي فاتت فكرت انها فرصة كويسة علشان اقدر اقرر انا ايه ومين على المستوى الشخصي مش على اي مستوى مهني او مستقبلي بتاتا
عايز افهم نفسي زهقت .... او التعبير الاصح " عايز اصدق اللي انا بجد حاسه عن نفسي "
يمكن ده يكون تعبير ادق بكتير للي انا بحس بيه دلوقت
وفي اليوم الـ29 من الشهر الـ11 في السنة الـ2009 بدأت اجاوب على الاسئلة اللي بقالها كتييييييييييير مطروحة وبقيت مش جبان
وبعد اليوم ده بـ10 أيام يعني في يوم 8 من شهر 12 في نفس السنة برضة عرفت وقررت انا رايح فين وعلشان ايه بالظبط مش على المستوى الشخصي بس وعلى المستوى المهني والمستقبلي كمان بشكل مبدئي

No comments:

Post a Comment